Uppdatering om Rex

Tänkte det kunde vara dags för en uppdatering om Rex och specifikt hans hälsa för er som följt den.

Han har ju gått på en kur Andapsin som vi slutade med för drygt en vecka sedan och jag fasade över att han då skulle återgå till att kräkas och vägra äta pga magkatarren. Men om jag hade fel, han är mer matglad än någonsin!

Så fort man har något i matväg framme så har man garanterat en Rex som sitter bredvid och ser alldeles sådär jätte fånig ut med sina stora öron, sin bedjande blick och den där lilla svansviftningen som han gör med enbart svanstippen.

Och ibland vill jag bara gråta en skvätt över att han faktiskt sitter och tigger mat, jag vet det låter galet.

Något annat vi börjat med som Rex tycker är bland det roligaste som finns är att gömma hans burgare medans han får sitta och vänta i köket eller i sängen. Sen ger man honom ett varsogod och han kör nosen i backen och skuttar med svansen så hög den bara kan bli runt i lägenheten på jakt efter maten.

Är fruktansvärt kul att se honom trava runt och nosa febrilt och sen se honom bli överlycklig när han hittar en burgare som han travar ut med i vardagsrummet, lägger sig platt på mattan och tuggar nöjt i sig den.

Så med andra ord mår Rex bättre nu än han gjort på väldigt länge!


Mitt älskade hjärta! <3

Kommentarer
sussi

åh... finaste Pex...

va underbart å höra att han mår så bra...

ny blogg... wooooooohoooooooooooooooo...

pyss å pälsk <3

2011-08-01 @ 15:30:49
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Lenita

Vad ROLIGT att höra!!! verkligen <3

2011-08-01 @ 20:52:26
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/
Dessi & Teddie :)

Härlig och rolig bild! :D

2011-08-03 @ 22:28:27
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0