Dag 11 – Hur valde du kennel?




Eftersom Rex kom till mig som en privat omplacering så var det inte direkt något kennel val men jag kan ju skriva lite om hur jag tänker inför hund nummer 2!

Eftersom jag inte riktigt är bestämd vad gäller vad för ras nästa hund blir så blir det nog bara att jag berättar lite basic om vad jag kollar allmänt när jag kollar kennlar.

När en ras greppar mitt intresse går jag först och främst in på både rasens "rasklubb" och på Köpa Hund och läser om rasen, hur den är, vad den gjort, vad den gör idag och hur det ser ut hälsomässigt.

Efter det brukar jag gå in på SKK och avelsdata och kika på hur det ser ut för rasen där.

Om det ser bra nog ut  och jag inte hittar något allt för avskräckande börjar jag kika på kennlarna.

Sen gäller det ju bara att hitta en kennel som lever upp till dem krav jag har för just den rasen...

Jag vet, jag är störd. ;)

Kommentarer
Christina

Vilken fin kille samt fina tamråttor du har! :)

2011-10-18 @ 20:25:08
URL: http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0