Glöm blogg, nej tack fyrverkerier & smällarupproret

Hej bloggen!

Jag har väl lite smått glömt bort dig och er som läser.. Jag har bara inte orkat nu när jag har jobb men efter snart en veckas ledighet börjar jag känna mig pigg till kroppen. Att jag sen går runt lite som i ett vakum efter Astrids hastiga bortgång igår är inget annat än fakta men jag skjuter det lite åt sidan så länge..

Jag har mer och mer funderat på vad som saknas i bloggen - varför jag inte bloggar lika mycket här som jag bloggade på den förra bloggen och det kan nog helt enkelt bero på att en stor del av min förra blogg handlade om ett intresse som svalnat av litegrann och det är hund i media.

Jag har helt enkelt inte haft ork att lägga upp mer artiklar från aftonbladet där det står om "blodtörstiga bestar" som sliter än det ena - än det andra i stycken...

Jag ska försöka uppdatera er oftare och inte bara korta inlägg om att jag gör för mycket för att orka blogga utan kanske färre inlägg men med mer substans.. Låter det som en tokig ide?

På tal om inlägg med substans så börjar ju nyår närma sig och till min och många andras förtret så har det redan börjat smällas raketer utav bara h*lvete.. Oss här hemma går det ingen nöd på då Rex inte har ett uns skotträdsla i kroppen men däremot tänker vi här hemma på alla andra stackars hundar som har skotträdsla eller som är känsliga för höga ljud.

Jag lider verkligen med alla hundar & hundägare som den här veckan, helgen och förmodligen en del av nästa vecka kommer vara ett h*lvete för.. Och samtidigt som jag lider med er ingår jag i det löfte som många före mig har valt att ta - ett stort NEJ tack till allt vad fyrverkerier heter!


På Smällarupprorets hemsida som du hittar här kan du läsa om allt vad gäller lagar kring smällare och fyrverkerier, se vilka företag och kommuner som dissar det och få tips och råd om hur du kan skydda dina djur när den här storhelgen närmar sig med stormsteg.

Hemma hos RexMatte blir det fyrverkeri fritt om man bortser från alla andra idioter i Växjö som tänker smälla.. Men vi tänkte laga middag med vänner, titta på tv och bara ta det lungt.

Vad har ni planerat inför nyår?

Kommentarer
P.S Hundar

Ja men verkligen, roligt att kunna titta tillbaka i bloggarna! tråkigt dock att mycket försvunnit(?!) men kanske går att få fram igen med lite tålamod :P



Låter som att ni kommer att ha ett trevligt nyår! Vi kommer, även om ingen av våra hundar reagerar i nuläget på raketer, vara hemma och äta god mat, se på TV/film och vänta på att det värsta smällandet är över i vilket fall :)

2011-12-30 @ 00:17:33
URL: http://pshundar.se
Anonym

blir fyrverkeri fritt här med =)

2011-12-30 @ 01:43:06
URL: http://beckaliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0