19/4 - Ett alldeles vanligt blogginlägg!

Tjena bloggen!

Ny dag och nya tag som det så fint brukar heta ibland! Jag har funderat mycket över bloggandet och bestämt mig för att göra det bästa jag kan och helt enkelt blogga på och om det sen känns ointressant för er som läser så är det bara att säga till!

Jag har ju börjat sätta igång med Rex fysträning på allvar då jag märkt att han har lagt på sig något kilo för mycket under vintern.. (kan kanske bero på att Rex helt plötsligt blivit matglad och varken husse eller matte kan säga nej)

Så nu har vi börjat köra igång varsamt med lite fasta tränings rutiner på saker och ting. Vi klövjar, vi cyklar, vi kör intensiva intervall träningar. Ovanpå det är det mycket bus och stim och mer seriös lydnadsträning och mys med bästa lillebrorn Tiiu!



Vilken skillnad jag märker på mitt & Rex samspel nu om man jämför med för ca 1 år sedan t.ex! Visst att vi redan då jobbade ihop men nu jobbar vi verkligen med varandra som ett team. Med glimten i ögonen och ett leende på läpparna!

I övrigt flyter allt på som det ska. Börjar bli dags att planera vad som ska hittas på och fixas till älskade Rex 8 års dag den 5 maj och min älskade sambos födelsedag som innfinner sig strax därefter! Annat som ska planeras är ju packningen av resväskan inför Spanien resan i slutet på Maj, pass och annat som behövs, resor till diverse "djur"utflykter m.m m.m....

Ovanpå den planeringen så börjar årets hund"event" planering falla på plats! Dels ska det gås utbildningar, det ska åkas på Whippetrace, utställningar, tävlingar inom andra hundsporter och föreläsningar!

Nu är det dags för en kopp kaffe, sen tror jag banne mig att jag och Rex ska slipa lite på ställandet under gång!
Vad har ni för hundiga planer i sommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0