Myssöndag med besök från mamsen!

Hej bloggen!
Idag har jag haft en mysdag. Legat i sängen extra länge. Försökt njuta av vintriga promenader med Rex (trots ryggen) 6 bäddat ner mig i soffan framför HTG.

I eftermiddags halkade mamsen förbi med lite nödvändigheter såsom tandkräm, diskmedel, mjölk och fika bröd och det blev en gigantisk kopp kaffe och massa tjöt om allt och ingenting! Lika underbart som alltid och som vanligt saknar jag henne alltid lika mycket när hon sedan åker hem. ♥

Extra kul är att Rex alltid reagerar likadant när just hon är på besök. Han står och skallrar tänder och vibrerar i hela kroppen medans hon klär av sig ytterkläderna och sen ska det pussas och hoppas och han ska vara alldeles jätte nära. Han äter alltid när hon är här om det så är sin mat som han inte velat ha eller så går han och hämtar ett ben ur sin korg och lägger sig sen nöjt och tuggar på det.

Själv blev jag själaglad över att han åt idag eftersom han pga en löptik i trappen inte riktigt varit sig själv. Han har även under denna perioden var ruskigt dålig med maten vilket lett till att jag proppat i honom annan bukfylla..

Nu börjar han dock lugna ner sig, vilket förmodligen innebär att den där tikens löp snart är över..

Ska snart bädda ner mig i soffan igen i väntan på att finaste tant J kommer förbi på en kopp te innan hon snor med sig Rex på en promenix.

Igår dök för övrigt vinter upp hos oss, såhär såg det ut idag..

Har vintern kommit till er med?

Kommentarer
Sandra

Vintern har definitivt kommit till oss... Det är nog åtminstone 15cm snö på sina ställen här. Usch detdär med hanhundar och löptikar... Jag får ju iofs. Skylla mig själv som har en av varje, men sist Nova löpte så fick Eddie förhudskatarr, så jag fick köpa en salva hos vetten o klabba på "snutten" varje kväll i två veckor... Han hade jätteont stackarn. Det är tur att man har en så underbar mamma som hade hand om Nova under höglöpet! Ps; fan va surt att det inte löser sig med ryggen :-(

2012-01-22 @ 23:20:47
URL: http://tyskspets.blogg.se/
Ebba

Ja, här är det fullt med snö, helt underbart! :D

2012-01-23 @ 08:48:54
URL: http://ebbamolly.se
sussi

haha... har hört fler som säger att de blir så när de mobilbloggar, skumt iaf... :/



är likadant för mig, saknig så fort ja rullar iväg i bilen <3 men mysligt som alltid va de, länge sen vi fick en sån lång fika du å ja =)

2012-01-23 @ 10:35:44
URL: http://siouxzie.blogg.se/
kirre

ja den där vintern kom bra sent alltså,. uscha. vill ha vår nu juh =)

2012-01-26 @ 09:27:31
URL: http://kirreflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0