Inga inbrottstjuvar bara hyresbolaget

Som ni märkt så har det inte blivit mycket bloggande utan mer designeri dem senaste dagarna. Har haft äran av att ha haft finaste Jazz här och då har det mest varit ett äventyr dagarna i ända.

Just nu ligger hon i soffan med huvudet nerborrat i soffan och sover och Rex ligger i korgen och jag sitter här mitt i detta flyttkaos, dricker en kopp kaffe och iaktar hundarna när dem sover.

Dem senaste dagarna har jag svurit mig blå i tysthet över att Jazz duktigt väcker mig mitt i natten när hon hör något som faktiskt kan vara farligt. Då är det bara att masa sig upp och visa henne att det var inte en inbrottstjuv vid någon av dörrarna, det var inte något lömskt monster som gömt sig i garderoben utan för det mesta är det råttorna som lever loppan i buren.

Men imorse tackar jag Jazz hjärtligt för att hon väckte mig och fick mig att masa mig bort till dörren. Där pågick det nämligen något på riktigt, det var tre karlar från mitt hyresbolag som hade den yttre förrådsdörren (ligger mitt emot min dörr) vid öppen och kånkade ut saker.

Först kom det en med likadana bananlådor som jag har, sen kom det en med en likadan monsterdatorskärm som jag har och sist kom det en med en glasskiva till ett vardagsrums bord invirad i ett påslakan som såg precis ut som det jag har..

Insåg då att det är mitt förråd dem faktiskt tömmer och hoppar ut i mina gula mjukisbyxor med en sovtofs och frågade varför dem tömmer mitt förråd?!

Då fick jag höra att det inte var mitt förråd och jag berättade att det där har varit mitt förråd dem senaste två åren så det så. Och uppenbarligen fick jag för två år sedan ett förråd som jag inte skulle ha haft då det faktiskt skulle ha tillhört en annan lägenhet.

Efter lite om och men och frustration från mig som faktiskt blivit väckt av att någon bär iväg mina ägodelar gick dem med på att låta mig behålla förrådet tills jag flyttar ut, vilket är imorgon.

Så tack Jazz för att du väckte mig imorse!

Kommentarer
sussi

hehe... å vem har sagt att inte växjöhem är tjuvar :P

iiiiiiiiiiiiiiiiiiii... pälsk... <3

2011-08-25 @ 14:30:25
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Elin

Nej nej, jag blev supernöjd!! =)

Många i min blogg som blev aviss nu =)

2011-08-25 @ 15:03:00
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Sandra

Ibland är det visst bra att ha en uppmärksam dobermann brevid sig! O du förresten, när jag såg ditt designarbete, blev jag lite sugen på att fråga dig om du inte ville göra en ny header till mig? Vad tar du för det isf..?

2011-08-25 @ 16:57:19
URL: http://www.kleinspitz.org
Helena

tack snälla. vilka fina hundar du har. Lägger till dig på bloglovin så jag inte missar några inlägg. Kram

2011-08-25 @ 18:45:31
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Sandra

Okej, du ska få ett mail med bilder osv. Det kanske inte blir denhär veckan, men håll utkik! :)

2011-08-25 @ 21:41:40
URL: http://www.kleinspitz.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0