Jobbdag, hundkalender & äntligen snö!

Hej bloggen!

Sitter här och sörplar på en kopp kaffe efter att ha ätit lite veggiepytt & sallad. Idag var det dags att jobba igen efter att ha varit sjuk ett bra tag. Jag är fortfarande inte helt kry eftersom jag inte blir av med huvudvärken jag dragits med ett tag nu men jag kände att det var överlevbart idag.

Så morgonen började med att jag vaknade strax före klockan, drog lite i hissgardinen och pep av lycka! Det var nysnö ute! Allt var alldeles jätte vitt och vackert! Så jag studsade ur sängen, slängde på mig kläderna och skyndade mig ut med Rex som fick tefatsstora ögon när han såg snön.

En glad puffe i årets första snö!

Efter en härlig solig promenad i snön begav jag mig in och förtärde lite frukost och sen var det dags att packa ner lunch och cykla till jobbet.

Väl innanför dörrarna på jobbet insåg jag hur mycket jag saknat alla hundarna! Sen var det jobb som gällde - promenader och mys med hundarna. Och som alltid så kunde jag inte slita mig när jag slutade utan blev kvar en timme extra.

Med mig hem från jobbet fick Hundkalendern för 2012 följa med och jag lånade även en bok av chefen som heter "Etologiboken - om hundars beteende" som är skriven av Ingrid Tapper. Låter som spännande läsning va?

Och nu är det jobb som gäller tis-ons med.

Vad har ni hittat på idag?

Kommentarer
Dessi & Teddie :)

Så fint du gjort om bloggen :)

2011-12-05 @ 23:13:13
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Nathalie

Sv: Haha ja kanske skulle bli lite jobbigt med en så stor hund :D

Slalom är också roligt!

2011-12-07 @ 15:45:04
URL: http://teampaw.se
Dessi & Teddie :)

Härligt med snö! :)

2011-12-07 @ 17:25:43
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0