Om RexMatte



"Du kan få en hund var du vill med hot, våld och skrämmande taktiker lika väl som med glädje, positiv förstärkning och vänlighet - skillnaden ser man i glädjen hos hunden"

Innan jag presenterar mig själv vill jag presentera det citat som på pricken beskriver mig som hundägare och det har ni här ovan. Det här citatet bär jag med mig varje dag och det genomsyrar mitt hundägande.

Nu vidare till att presentera mig själv...

Dannielle heter jag som säkert många av er vet! Jag är 23 år gammal & bor i den lagom stora staden Växjö. Tillsammans med mig i en rymlig tvåa här i stan bor min älskade herr sambo S, vårat hjärta Rex & mina 7 rådistöser Sötnöt, Gaia, Ninja, Lady (Ninjas mor), Gloria, Catena & Ariel.

Min älskade S träffade jag hösten -05 och sedan dess har vi hängt ihop i vått och torrt och jag vågar mig faktiskt på att säga att jag trots våra olikheter och oenigheter älskar honom lite mer för var dag som går.

Om vi ska hoppa tillbaka till personen vars presentation ni läser så är jag hundtokig ut i fingerspetsarna och andas väl mer eller mindre hund..

Jag är färdig utbildad hunddagisföreståndare och gick min utbildning via HUNDutbildningsgruppen som jag även planerar på att vidareutbilda mig hos i framtiden. Jag jobbar sedan Oktober -11 på Tiger Huncenter ett hunddagis & hundpensionat med butik och försäljning av färskfodret VoH.



Utöver mitt enorma hundintresse är jag en lakto vegetarian, vilket i korta drag innebär att jag inte äter kött, fisk, kyckling eller ägg men däremot äter jag fortfarande mejeriprodukter. Jag brinner för djurs rättigheter och pratar gärna om det.

Jag är en bok & speciellt serienörd utan dess like. När det är som bäst så följer jag uppåt 12 serier samtidigt och finner det inte jobbigt, frustrerande eller förvirrande. Högst på serie listan ligger serier som True Blood, Supernatural, Fringe, Vampire Diaries, Lost Girl och en hel del andra..

Shopping, heminredning & matlagning är intressen som dag för dag tycks öka litegrann.

Men oavsett vad jag gör kan ni ge er fan på att jag gör det med en skållande het kopp kaffe (eller te) i näven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0