Utländska tandläkare som extra knäcker som bilförsäljare..

Hej bloggen!

Igår vaknade min värsta mardröm till liv, tandvärk med frossa & kräkningar när man befinner sig utomlands...!

Det var inte mycket att göra förutom leta upp en tandläkare som kunde göra något åt det. Efter mycket om och men hamnade vi på en liten, pytteliten mottagning som förmodligen också var tandläkaren och hans sambos hem..

Tandläkaren pratade knappt ett ord engelska och såg ut som han var hämtad direkt ur någon film med sitt krulliga hår, glasögon, blommig skjorta och inte att förglömma allt hans guld bling bling..

Ovanpå allt det här så brydde han sig inte ett skvatt om att jag var ruskigt rädd och nästan klappade mig nedvärderande på huvudet när jag började tjuta.

Och tjöt, det gjorde jag kan jag lova! Jag som i vanliga fall skyr tandläkare och nu hade hamnat hos en som visade noll hänsyn till min rädsla, inte pratade mitt språk och som dessutom inte ens en gång röntgade tänderna eller använde handskar när han pillade mig i munnen inger inte speciellt mycket förtroende...

Jag hade 3 val, rotfylla, dra ut eller slipa ner och lägga en provisorisk fyllning på och vänta tills jag kom hem och åtgärda det då.

Jag valde den provisoriska. Fick penicillin/antibiotika utskrivet och en komplicerad förklaring på hur dem ska tas men inga som helst smärtstillande.

Jag har precis lika ont nu som innan besöket och knaprar för glada livet i mig all form av smärtlindring som finns tillgänglig.

Dem andra är idag iväg på båttur och jag ligger i sängen och försöker få någon form av sömn.

Bild på mig och tandläkaren kommer så fort blogg.ses app är vänlig och låter mig publicera!


Kommentarer
Sandra & Spetsarna

Men herregud, det låter ju hemskt din stackare :-O

2012-05-30 @ 22:47:09
URL: http://spitz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0